Härliga sol..

För att ta en paus i uppsats pluggandet och få ta del av det härliga vädret så gav jag mig ut på en löparrunda. Jag tog samma sträcka som i tisdags. Idag tog det en minut längre, det vill säga 28 minuter och sträckan är väl på dryga 3.5-4km. Det är ju en helt okej tid med tanke på att jag inte löptränat på länge, men det kan ju bara bli bättre =)

Idag gick det lite segt i början då jag kände av träningsvärken från passen tidigare i veckan men sen försvann det och löpningen gick bra. Mot slutet var det lite tyngre med andingen än vad det var i tisdags, men ens dagsform spelar ju stor roll. Och just dagsformen är något som många glömmer bort. Den spelar stor roll för vad du orkar presetera just den dagen och det är viktigt och känna efter vad man har för dagsform och anpassa träningen därefter. Vissa dagar orkar man mer och vissa dagar orkar man mindre.

Comments: Leave a Comment

Förbränn mer utomhus!

Om du springer utomhus istället för på gymmets löpband så förbränner du tio procent mer. Detta på grund av att musklerna får jobba mer när du springer på det ojämna underlaget utomhus. Om du satsar på funktionskläder när du springer ute i spåret så kommer inte novemberkylan sätta stop för dig!

Comments: 2 Comments

Pepp, pepp, peeeepp!!!!

Jag klara det!!!! Shiiihooooo!! =) Behövde bara känna all energi från övriga löpartjejer, så kom min också =)

Jag tog mig igenom loppet och det känns så underbart skönt!! Jag klara det trotts att jag inte löptränat på ett par veckor. Tiden blir några minuter sämre än förra loppet, vet inte exakt än då det inte kommit upp än. Men oavsett är jag glad att jag gjorde det. Sprang det mesta gick fort i mellan åt när orken svakade.

Efter loppet nu känner jag att löparglädjen kommit tillbaka, så nu kanske det blir mer löpträning. Känner mig så glad!! Det blir nog iform-loppet nästa år också. Sträckan får vi se då..

Saknade faktiskt medaljen i år, synd att det tagit bort dem. Kändes extra bra när man fick de också =)

Nu blir det snart sängen, imorgon blir det första dagen i skolan!

Tag Search: ,
Comments: Leave a Comment

Löpning

Idag började jag morgonen med en löpartur. Det blev en sträcka på lite mer än 5km, riktigt skönt att komma ut!! Varmt var det också så att svetten rann…

Men det märks när man missat löpningen under bara en kort period, drygt 1,5 vecka tror jag och det blir redan kämpigt även om jag tränat annat. Eller så är det segt på grund av att jag gör det på morgonen innan frukost, så orkar man inte lika mycket som annars. Men tycker ändå det är skönt att göra det på morgonen om man ändå är uppe…Eftersom jag bli väckt varje morgon hittills av barnskrik, mindre kul faktiskt…

Nu ska vi strax iväg för sol och bad, troligtvis lite simmning också =)

Tag Search:
Comments: Leave a Comment

Dessa har jag köpt precis!!

Läste i min topphälsa tidning om powergloves, som är handskar med vikt i som man kan ha när man exempelvis powerwalkar eller löptränar. Tänkte det kunde vara bra med lite extra träning för armarna. Jag återkommer hur de verkar vara. Vill ha dem nu så att jag kan prova hehe. Hoppas de kommer under veckan. Jag kan ju även använda dem när jag går på piloxingpassen.

Jag köpte dem ifrån Sport&Fritid och de beskriver dem som här:

Powergloves är en underbar uppfinning för dig som vill addera lite extra vikt till dina pass. Glöm alla gamla svettiga viktmanschetter. Dessa smidiga handskar kan du även ha på dig hemma.

Handskarna är tvättbara och väldigt hållbara. Du fäster dem enkelt med kardborrebandet och de är ”one-size”. En av de senaste träningstrendrna i Hollywood är Piloxing, kan närmast beskrivas som en blandning av pilates och boxning.

Finns i tre olika vikter
Lila - 0,25 kilo
Blå - 0,5 kilo
Röd - 1 kilo

Och så här ser de ut, bilden är lånad från samma sida

Comments: Leave a Comment

Glömt att berätta!!

Jag har ju glömt att berätta vad jag har gjort. För några dagar sen så anmälde jag mig till iformloppet, jag sprang det förra året också. Men denna gången tog jag inte 5km utan 10km!!! Kan ni förstår?! Jag har aldrig sprungit så långt förut. Så nu gäller det verkligen att träna ordentligt inför detta. Jag bara måste klara det!! Jag har ca tre månader på mig, så det borde ju gå.

Så nu kommer ni få följa min träning inför mitt 10km lopp!! Skall bli riktigt kul =)

Är det fler som skall springa?

Nu kör vi!!!

Tag Search: ,
Comments: Leave a Comment