Posts Tagged 'träning'

Sofi Farhman testar Tracy Anderssons träning

Då är dagen äntligen här!! =)

Idag är jag uppe väldigt tidigt en lördag morgon, alarmet gick redan vid 6.00 och snart har jag ätit upp min frukost och om ca 30 minuter så går min buss. För idag har dagen kommit då det är dags för The Convention!! Det blir en dag full av träning, jag ska vara med på 4pass, det ena verkar tuffare än det andra. Sen skall jag även lyssna på en föreläsning.

Jag kommer uppdatera så ofta jag kan under dagen så ni får hänga med vad som händer på eventet under dagen!

Ha en toppen lördag!! Hoppas vi ses på The Convention!!

Veckans Intervju - Tiffany Cruikshank

1. Can you tell us a little about yourself, who you are, what you do etc.?

An internationally known yoga teacher, author and health & wellness expert Tiffany Cruikshank travels the globe inspiring people all over the world to live their lives to the fullest.  Tiffany is known for her lighthearted attention to detail and passionate dedication to the practice.  With her training in Acupuncture & Sports Medicine her yoga classes are guided by a strong anatomic focus intermingled with her characteristic playfulness using movement as medicine.  Tiffany is the Acupuncturist & Yoga Teacher at the Nike World Headquarters in Portland, Oregon and has been featured in various video & print ads including ads for Nike and Lululemon.  You can take class with her on YogaGlo.com or read her articles on MindBodyGreen.com, Origin Magazine & ElephantJournal.com among others.  Her book, Optimal Health For A Vibrant Life, is a 30 day detox for yogis.  For her traveling, teacher training & retreat schedule go to www.TiffanyYoga.com

2. When did your interest for training start?

I started practicing yoga when I was 14yrs old and have been teaching for over 16yrs now.

3. Which is your favorite when it comes to workout forms?

Yoga

4. How does a regular work out week look for you?

Yoga 6 days a week for 1-2hrs a day, sometimes 3-4hrs if I have time

5. How does an ordinary day look for you when it comes to what you eat?

Veggie juice & smoothie for breakfast, salad with protein in summer or cooked veggies & quinoa & protein in winter for lunch & dinner

Very little sugar, alcohol, caffeine, gluten, corn & dairy

6.  Do you have any recommendation when it comes to what you should/shouldn’t eat?

Stay away from sugar, alcohol & caffeine as much as possible.  Sugar is like the anti-longevity drug, it will zap your energy, weaken your immune system, dampen your metabolism, wither your skin and promote cellulite like nothing else.  Basically make you feel lousy.  Coffee leaches the minerals out of your muscles and maeks it difficult from them to contract & relax properly leaving them under nourished, tight & sore.  Alcohol is basically like eating sugar and will age you quicker than anything.  Then I recommend limiting gluten & dairy and any processed foods as much as possible.  Eat as much veggies, fruit, fresh organic, local sustainable foods as you can.  I love veggie juices because you can pack in a serious punch in one glass.  I put veggies in my smoothies and meals as well but you can only eat so much fiber without getting full and bloated and with juice it’s like taking a super concentrated vitamin.  Drink plenty of water!

7. If a person wants to start working out, what tips do you give?

Start slowly and build up to more intense workouts.  Get a good instructor to teach you proper alignment so you learn how to do things properly and are creating a life-enhancing routine.

8. What makes you feel good?

Yoga, friends, my hubby & dog, music, eating well

9. What’s an everyday luxury for you?

Love my Pangea skincare regimen, feels like a facial everyday.  It’s all organic, the founder pays careful attention to the source of every ingredient and my skin loves it!

My yoga practice is my sustenance is so many ways- physically, mentally & spiritually.  It keeps me healthy, grounded, energized and sane in this busy, busy world.

Thank you so much for doing this interview. You inspire me so much and so does many others!


Sara Varga om träning

Tracy Anderson method

En av mina träningsförebilder Gwyneth Paltrow

Hon tränar hårt för att ha den kroppen hon har samt äter väldigt strikt och nyttigt. Hon är en förebild när det kommer till träning. Man kan inte få den kroppen man vill ha utan att kämpa för det.

Här kan ni se en video där hon visar hur hon tränar med sin PT Tracy Anderson. Hon tränar även regelbundet yoga.

http://www.oprah.com/health/Gwyneth-Paltrows-Workout-Routine

Bra mat före och efter träning

Jag läste en intressant artikel på aftonbladet om vad man skall äta för något före och efter träning för att få den bästa förbränningen.

Så här stod det bland annat i artikeln:

Träning bygger muskler - och muskler bränner fett. Ät rätt före och efter träningspasset, så maxar du effekten!

Så äter du

Så äter du före träningen

Bra mat: Balanserad kost.
Exempel: Frukt, yoghurt, fullkornsmacka med smör eller keso.
När: Ett par timmar före. Se till att inte vara hungrig när passet börjar.
Undvik: Sportdryck och rena kolhydrater precis före eller under träningen.

…efter träningen:

Bra mat: Kolhydrater och lättupptagligt protein.
Exempel: Välling, skinkmacka, yoghurt.
När: Ju fortare desto bättre! Ät helst inom en halvtimme - men det räcker med ett lättare mellanmål. Behöver du mer kan du äta senare i lugn och ro.
Undvik: Att inte äta alls - då få musklerna sämre förutsättningar att återhämta sig och byggas.

Läs mer här

Yoga

Ikväll blir det ett  yoga pass, jag älskar verkligen yoga! Det är en bra kombination att hitta sitt lugn samtidigt som man får en grym träning av kroppen. Många tror att yoga bara handlar om avslappning och att det inte ger någon speciellt träning. Men så är verkligen inte fallet och det kan man se på de som är riktiga yoga utövare, de har väldigt vältränade kroppar. Och de är väldigt krävande och kräver mycket styrka att stå i de positioner som finns inom yoga, speciellt när man lärt sig rätt teknik, för mycket ligger i tekniken. Så det är inte sån lätt träning som många tror! Så har du inte provat yoga kan jag varmt rekommendera det.

Innan yogan idag fick det bli ett mellanmål bestående av kesella, funlight och blåbär, smaskens!! =)